לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    צו הרחקה בגירושין

    תהליך גירושין הוא תהליך רגיש ומורכב ולרוב לא נעשה בנסיבות משמחות. גירושין מעלים לפני השטח מתחים בין בני הזוג הפרודים כאשר אלו עלולים להגיע לכדי פיצוץ.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי הוצאת צו הרחקה בגירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-422-6117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    במקרים לא מעטים, אחד מבני הזוג פונה לבית המשפט על מנת לקבל צו הרחקה מבן הזוג, כאשר במקרים רבים הבקשה נעשית עקב מקרים של אלימות במשפחה. צווי הרחקה הרלוונטיים במקרים אלו הם צו הגנה למניעת אלימות במשפחה וצו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת.

    הטרדה מאיימת – מה זה?

    הטרדה מאיימת היא פעולות מטרידות שמבצע אדם אחד כלפי אדם אחר בכל דרך שהיא ויכולה לכלול הטרדות מסוגים מגוונים: פגיעה בשם הטוב, איומים, בילוש, פגיעה בפרטיות, פגיעה ברכוש ולמעשה כל פעולה המטרידה את האדם האחר.

    החוק למניעת הטרדה מאיימת מציין כי הטרדה מאיימת נעשית בנסיבות בהן היא מעלה חשש לפגיעה ממשית בשלוות חייו של אדם, ובית המשפט רשאי להפעיל את סמכותו כדי להצר את צעדיו של האדם המטריד למען הגנה על המוטרד.

    צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת

    כאמור, במקרה בו יש בסיס להאמין כי מתבצעת הטרדה מאיימת וכי האדם המטריד מהווה סכנה גופנית כנגד המוטרד, רשאי בית המשפט להוציא צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת.

    צו למניעת הטרדה מאיימת יכול לכלול הגבלות על הימצאותו של האדם נגדו יצא הצו במרחק מסוים ממקום מגוריו, עבודתו, רכבו, מקום לימודיו אן כל מקום בו האדם המוטרד נוהג להימצא באופן קבוע, וכמובן להרחיק את מי שנספק נגדו הצו מהאדם עליו הצו נועד להגן.

    בנוסף לכך, יכול צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת לאסור על האדם נגדו נפסק הצו לשאת נשק.

    כיצד מוציאים צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת?

    באופן כללי, ניתן להגיש בקשה לצו הרחקה מבית משפט השלום. במקרה של הוצאת צו נגד בן משפחה כפי שקורה במקרה של גירושין, ניתן להגיש בקשה זו גם לבית המשפט לענייני משפחה וכן לבתי הדין הרבניים.

    צו הרחקה למניעת אלימות במשפחה

    למרבה הצער, אלימות במשפחה היא לא תופעה נדירה ובתוך כך בולטת אלימות של גברים כלפי בנות זוגם. בישראל, קיים מעמד בכיר לדיני משפחה ובתוך כך התייחסות חוקית רחבה להרחקת בן זוג אלים.

    החוק למניעת אלימות במשפחה קובע כי בית משפט או בית דין רבני יכול להוציא צו הגנה במקרים של אלימות במשפחה וכן חשש לאלימות במשפחה. אופיו של הצו ותוכנו נקבעים בהתאם לנסיבות מקרי האלימות והעובדות ובהתאם לשיקול דעתו של בית המשפט שמכריע כל מקרה לגופו.

    צו סעד זמני

    מתוך הכרה בכך שאלימות במשפחה עלולה לסכן את בן הזוג המאוים באופן מיידי, קבע החוק למניעת אלימות במשפחה שברגע הבקשה לצו הרחקה ניתן באופן אוטומטי צו סעד זמני למשך מספר ימים. במקרים רבים הצו הזמני יינתן מייד לאחר תלונת בן הזוג המאוים במשטרה על מנת להרחיק במהירות את בן הזוג הפוגע לכאורה עד שיתבררו העובדות לאשורן.

    לאחר מספר הימים שנקבעו בצו הזמני, יתקיים דיון בו יוחלט אם אכן קיימת סכנה ממשית המצדיקה מתן צו הרחקה מלא.

    עונש מאסר למפר צו הרחקה

    אדם אשר הפר צו הרחקה שהוגש נגדו עובר עבירה פלילית מכוח סעיף 287 בחוק העונשין, כאשר העונש על כך יכול להגיע לארבע שנות מאסר.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי הוצאת צו הרחקה בגירושין, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-422-6117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן