לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    יחסי ממון בין בני זוג

    חוק יחסי ממון בין בני זוג הינו חוק אשר חוקק בישראל עוד בשנת 1973, ובמסגרתו המחוקק הגדיר והסדיר את אופן עריכת הסכם ממון בין בני זוג. על פי הגדרת החוק נקבע כי הסדרת יחסי הממון בין בני זוג תתבצע באמצעות הסכם ממון הנערך בין הצדדים.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עריכת הסכם ממומן, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מהו הסכם ממון?

    הסכם ממון הינו מסמך בעלת תקפות משפטית הנערך בכתב בין בני הזוג. הסכם זה נערך מתוך התאמה לרצונו האישי והפרטי של כל אחד מבני הזוג, ומטרתו העיקרית היא להסדיר מראש את כל נושא חלוקת הרכוש המשותף לבני הזוג במקרה של פרידה עתידית.

    בהתאם לתקנות החוק, הסכם יחסי ממון בין בני זוג הנערך בין בני זוג נשואים או בני זוג העתידים להינשא, חייב להיעשות בכתב ולקבל את אישורו של בית המשפט האזרחי את בית הדין הרבני.

    הסכם יחסי ממון בין בני זוג מסוג זה חייב להיות מאושר גם אצל נוטריון, וכל שינוי כזה או אחר שיוכנס להסכם במהלך השנים יחויב אף הוא בקבלת אישור מטעם בית הדין ובחתימת נוטריון על גבי השינוי שבוצע.

    מה קורה במקרים בהם בני הזוג לא עורכים ביניהם הסכם ממון?

    על בני זוג אשר אינם הסדירו את יחסי הממון ביניהם באמצעות עריכת הסכם ממון, חלים סעיפי החוק המתייחסים ליחסי ממון בין בני זוג המכונה: איזון משאבים.

    על פי הסדר זה נקבע כי כל אחד מבני הזוג רשאי למחצית משווי הנכסים המשותפים העומדים לרשות בני הזוג, לרבות, נכסים שהיו ברשות כל אחד מהצדדים בטרם הנישואין, נכסים אשר קיבל כל אחד מהצדדים כמתנה או כירושה במהלך תקופת הנישואין.

    עריכת הסכם ממון באמצעות עורך דין

    בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות מודעים לחשיבותו של הסכם הממון. מודעות זו מובילה יותר ויותר בני זוג לפנות אל שירותיו המקצועיים של עו"ד הסכם ממון המתמחה בדיני משפחה לצורך עריכת הסכם הממון ביניהם.

    פנייה בני הזוג לעורך דין מקצועי, מאפשרת לכל אחד ואחת מהם להכיר את מלוא זכויותיו וחובותיו במסגרת הסכם הממון, וכמו כן, מאפשרת לכל אחד ואחת מהצדדים לקיים דיון ענייני בכל ההיבטים הנלווים לעריכת ההסכם, לרבות, התייחסות למקרים עתידיים בגינם הסכם הממון ייכנס לתוקף (בגידה, גירושין וכו).

    אורח החיים המודרני בו אנו חיים, מחייב כל אחד ואחת מכם, בין אם מדובר בבני זוג העומדים לקראת נישואין, בין אם מדובר בבני זוג נשואים ובין אם מדובר בבני זוג ידועים בציבור, להכיר מקרוב את חשיבותו של הסכם הממון, וכפועל יוצא מכך, להכיר מקרוב את חוק יחסי ממון בין בני זוג.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עריכת הסכם ממומן, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן