לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    ביטול צו ירושה

    בקשה לביטול צו ירושה

    על פי החוק הקיים במדינת ישראל, חוק הירושה הינו חוק המסדיר את כל ענייני הירושה לאחר מותו של אדם. החוק נוגע לפרטי פרטים כאשר הוא קובע מיהם יורשיו של החוקיים של המנוח וכיצד יש להוריש את עיזבונו של המנוח. כמו כן מגדיר חוק הירושות מהן העילות בהן ניתן לערער על הצוואה וכיצד ניתן לבצע התנגדות לצוואה. ביטול צו ירושה מתבצע בהתאם לסעיפים הכתובים בחוק הירושה. ניתן להגיש ביטול צו ירושה רק לאחר שהוגשה בקשת צו קיום ירושה אצל רשם הירושות. הסיבה העיקרית לבקשת ביטול צו ירושה היא כאשר מתגלה של המנוח בו הוא מורה לחלק את עיזבונו אחרת מכללי הירושה הקיימים בחוק. אם הנכם מעוניינים לבצע ביטול צו ירושה, פנו אל משרד עורכי הדין וינסנט ושות' המתמחים בחוק דיני הירושה.

    משמעות ביטולו של צו ירושה

    כאשר מוגשת בקוש למתן ביטול צו ירושה אין המשמעות היוצאת מכך כי ניתן לשנות או לתקן את צו הירושה אלא כאשר מתקבלת בקשה לביטול צו הירושה הפועל היוצא מכך הוא שצו הירושה נפסל והוא חסר תוקף וכאילו לא היה קיים מעולם. זאת ועוד, חשוב להדגיש כי ישנו הבדל בין ביטול צו ירושה לבין התנגדות לצוואה ואלו הם שני הליכים שונים. הנה כמה נקודות שיבהירו עניין זה:
    אופן ביטולו של צו הירושה נעשה על ידי הרשם לענייני ירושה לאחר שהוגשה בקשה בדבר ביטול צו ירושה על ידי אחד מהיורשים.
    חשוב לדעת כי הגשת בקשה לביטול צו ירושה היא בעצם כהגשת כתב תביעה לכל דבר ועניין, ועל כן תכלול הבקשה את פרטי המבקש ואת פרטי המשיבים כפי שמנוסח בכתב תביעה רגיל. כמו כן תכלול הבקשה גם את הסכום המבוקש ואת הסיבות להגשת ביטול צו הירושה
    כעת משהוגשה הבקשה לביטול צו הירושה, יש לבחון את הנימוקים שהביאו לכך, מהי מידת חשיבותה של הסיבה לביטול צו הירושה והאם חלילה נגרם נזק ראייתי שעלול למנוע מבית המשפט להגיע אל עומק ברור האמת לאחר זמן רב

    הגשת בקשה לביטול צו ירושה כדין

    חוק הירושות הוא החוק שנועד לערוך סדר ולסייע בכל ההליכים המשפטיים הנוגעים לענייני שארים של ירושות וצוואות בכדי לממש את הירושות והצוואות כפי שביקש המנוח לפני פטירתו. כמו חשוב לדעת כי בקשה לביטול צו ירושה הינו שונה במשמעותו מבקשה לצו קיום צוואה, למרות שהם נוגעים לאותו עניין, בהבדל אחד משמעותי. בקשה לצו קיום צוואה נוגע כאשר המנוח השאיר צוואה ואילו בקשה לצו ירושה או בקשה לביטול צוואה מתקיימת כאשר המנוח לא השאיר אחריו ירושה. לסיוע פורטים נוספים הנכם מוזמנים לפנות לייעוץ ראשוני למשרד עורכי הדין וינסנט ושות' עוסקים ומתמחים בדיני צוואות וירושות, שימחו ללוות אתכם בכל ההליכים המשפטיים.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן