לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    הסכם גירושין

    הסכם גירושין מהווה את לב ליבו אל הליך הגירושין. למעשה מרגע שבני זוג המצויים בהליך גירושין הצליחו לגבש הסכם גירושין המקובל על שני הצדדים כל שנותן הוא הליך פורמאלי של אישור ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה, או בבית הדין הרבני אם הליך הגירושין מתקיים בערכאה זו, וקיום טקס גירושין בבית הדין הרבני.

    לעיתים, ניתן להגיע להסכם גירושין תוך הידברות ומתוך נכונות של הצדדים להתפשר. פעמים אחרות הנכונות לשתף פעולה היא כה גדולה עד שהצדדים מוותרים על ייצוג משפטי נפרד ופונים להליך גירושין בגישור לפני גירושים בו עורך דין בודד משמש מגשר ומנסח את הסכם הגירושין בהתאם לפתרונות שנמצאו לכל הסוגיות שעל הפרק.

    בין אם הליך הגירושין היה טעון וסוער או פשוט ויעיל, הוא חייב לכלול ניסוח הסכם גירושין שיוכל לשרת את הצדדים נאמנה.

    מה כולל הסכם גירושין?

    חשוב מאוד שהסכם הגירושין יכלול התייחסות לכל נושא העלול להוות סלע מחלוקת, אם בהווה ואם בעתיד. הסכם גירושין טוב יוכל לשמש את בני הזוג המתגרש כבסיס איתן אשר יאפשר להם לפתוח פרק חדש בחייהם תוך מזעור משקעים כמן גם מזעור החשש להתפתחות עימותים משפטיים נוספים עם בני הזוג לשעבר.

    מטבע הדברים שלכל מערכת יחסים מאפיינים ייחודיים משלה ועורך דין גירושין העושה מלאכתו נאמנה, ישכיל לכלול בהסכם הגירושין פתרונות לכל עניין ועניין הדורש התייחסות. עם זאת, ישנם נושאים שיש לתת עליהם את הדעת תמיד וכך נמצא סעיפים העוסקים בהם בכל הסכם גירושין. נושאים אלה הם חלוקת הרכוש המשותף, ובמידה ויש לבני הזוג ילדים משותפים אזי גם עניין המשמורת, הסדרי הראיה ומזונות ילדים.

    הסכם גירושין מפורט כבסיס למניעת סכסוכים עתידיים

    בהחלט ייתכן שאם אין לבני זוג המסיימים נישואיהם בגירושין ילדים משותפים, נכסים שימשיכו להחזיק בבעלות משותפת או עסק אשר ימשיך להיות שייך לשניהם גם יחד הרי שהפרידה, מרגע שסוכמו כל פרטיה, תהיה מלאה, חד משמעית ופשוטה במובן שהצדדים לא יידרשו עוד לקיים כל קשר זה עם זו.

    אולם, ברוב מקרי הגירושין לבני הזוג ילדים משותפים וכפועל יוצא מן העובדה שכהורים שני הצדדים מעוניינים להמשיך לקחת חלק פעיל בגידול ילדיהם הרי שהם נדרשים לשמור לאורך שנים רבות על שיתוף פעולה ולו המינימאלי והקורקטי ביותר.

    הסכם גירושין טוב יהיה כזה שיאפשר לבני הזוג לשעבר לקיים כל סוג של קשר שהם נצרכים לו באופן חלק וללא סיבוכים. לצורך כך, חייב ההסכם לקבוע בפירוט רב ככל שניתן את המחויבויות שנוטל על עצמו כל אחד מהצדדים כמו גם את הזכויות שמקבל כל צד.

    אנו במשרד עורכי דין וינגסט שלו ושות' מתמחים גם בתחום הגירושין. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה הנוגעת להסכמי גירושין, עריכתם, אישורם, הכנסת שינויים בהם לאחר תום הליך הגירושין וכד'. נשמח לחלוק מן הידע הרב שברשותנו, לייעץ ובמידת הצורך להעניק גם לכם שירותים משפטיים איכותיים ומסורים.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן