לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    מהי הוראת נאמנות בצוואה?

    נאמנות היא מבנה משפטי עתיק יומין לפיו אדם יכול לבחור למסור נכסים וממון לנאמנות (Trust) לה ממונה נאמן. יוצר הנאמנות יכול לקבוע הנחיות בכל הקשור לאופן בו ינהל הנאמן את הנכסים ו/או הממון שנמסרו לו וכל זאת לטובת מי שמוגדרים כ"נהנים".

    אם מתווספים לנכסים והממון המקוריים שהופקדו בנאמנות הכנסות שהם הניבו אלה מתווספות לנכסי הנאמנות. בדרך כלל משולם לנאמן שכר עבור שירותי הניהול שהוא מעניק, השכר משולם מתוך נכסי הנאמנות.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין צוואות וירושות, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    נושא הנאמנות מוסדר בישראל בחוק הנאמנות, תשל"ט-1979, בפסיקה ובחוק מס הכנסה המסווג נאמנויות לארבע קבוצות משנה, נאמנות תושב ישראל, נאמנות  תושב חוץ, נאמנות נהנה ונאמנות לפי צוואה. עוד נקבעו הלכות פסוקות רבות הנוגעות לנאמנות, כך למשל קבע בית המשפט כי נאמנות אינה ישות משפטית (לפיכך אינה יכולה להיקשר בחוזים, לתבוע ולהיתבע וכד').

    ככל שהדבר נוגע לתחום הירושה, נאמנות לפי צוואה היא כלי מצוין להתמודדות עם אתגרים שונים, כגון הורשה ליורשים צעירים בגילם.

    למרבה הצער, עורכי דין רבים המתמחים בדיני ירושה אינם מכירים די הצורך את היתרונות הגלומים בנאמנות. עורך דין צוואות העושה מלאכתו נאמנה ידע להציע שימוש בנאמנות, תוך שילוב הוראת נאמנות בצוואה, במקרים בהם הלקוח יפיק מכך תועלת.

    שליטה בנכסי העיזבון

    ישנם מי שחשוב להם להיות בטוחים שלאחר מותם יעשה שימוש בנכסי עיזבונם בדרך מסוימת. במקרים כאלה ניתן לערוך צוואה בה נקבע כי נכסי העיזבון, כולם או חלקם, ינוהלו בדרך של נאמנות ע"י נאמן כזה או אחר (ניתן לקבוע זהות הנאמן בצוואה אולם מובן שעל הנאמן להסכים להתמנות לתפקיד. בדרך כלל משולם לנאמן שכר).

    המוריש יבחר יקבע בצוואה נהנים לנאמנות כמו גם הנחיות ומגבלות שונות לפיהן ינהל הנאמן את נכסי העיזבון.

    עו"ד צוואות יכול להמליץ ללקוח עבורו הוא עורך צוואה לשקול לכלול הוראת נאמנות בצוואה כאשר ייתכן מצב של יורשים בגיל צעיר, או כאלה שיש קושי לסמוך על שיקול דעתם. במקרים כאלה, ניתן להגדיר את היורשים כנהנים בנאמנות והנאמן יוכל להעביר לרשותם נתחים מן העיזבון במועדים ובתנאים קבועים מראש (למשל כשהם מגיעים לגיל מסוים, בעת שהם נישאים, עם הולדת ילד, בתנאי שהם עורכים הסכם ממון עם בן/בת הזוג וכד').

    מיסוי והוראת נאמנות בצוואה

    חשוב להדגיש כי לפי הדין בישראל אין חיוב במס על העברת נכסים לנאמנות בצווה וכך גם ככל שהדבר נוגע להעברת נכסים מן הנאמנות לנהנים.

    עוד חשוב לברר אם הנאמנות תיחשב לישראלית (מספיק שהמצווה תושב ישראל ולפחות אחד הנהנים תושב ישראל), זאת משום שלעניין זה השלכות על מיסוי, כך למשל הכנסות שמניבה נאמנות ישראלית חייבות בתשלום מס הכנסה, חלוקת ההכנסות לנהנים פטורה ממס.

    בתחום הירושה, נאמנות היא כלי רב פוטנציאל ולכן מומלץ לוודא שעורך דין צוואות אליו פונים לשם עריכת צוואה יודע להיעזר בו אם יש מקום לכך.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך דין צוואות וירושות, פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן