לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות,
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר

    מצב שכרות: תוצאות מרות מגורם אחד

    אלכוהול הוא הסם החוקי הנצרך ביותר בעולם, למרות שכולנו כבר מודעים לתופעות הלוואי הפיזיולוגיות והנפשיות הכרוכות בו.

    לעיתים, כוסית אחת קטנה מצטרפת לעוד אחת, ועוד אחת, ועד מהרה אמנם נדמה לכם שאתם בסדר, אבל הקואורדינציה שלכם איננה כרגיל, שיקול הדעת שלכם נפגם והצלילות שלכם נותרת הרחק מאחור.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך על עבירות כתוצאה משכרות, עורך דין לדיני משפחה, עורך דין נהיגה בשכרות וכן הלאה, לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    מספר נתונים על היקף התופעה

    מדו"ח של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בשנת 2016 עולים הנתונים הבאים: "יותר מ-20,000 מטופלים מכורים לאלכוהול, סמים והימורים…

    בשנת 2015, טופלו במשרד הרווחה 12,768 מכורים לסמים, 7,245 מכורים לאלכוהול ו-914 להימורים…

    מקרב המכורים המטופלים במשרד, כ-13,000 מקבלים טיפול בהתמכרות, מהם 4,580 מכורים לאלכוהול, 2,967 לקאנביס, 1,830 לסמים אופיאטיים (כגון: הירואין ומורפיום), 1,422 לסמי פיצוציות ו-861 לקוקאין…

    עוד עולה מן הנתונים כי גברים מהווים רוב מכריע של למעלה מ-80% מאוכלוסיית המכורים בכל שלושה סוגי ההתמכרויות המוזכרות: בשנת 2015 טיפל משרד הרווחה כ-10,436 גברים מכורים לסמים, לעומת 2,332 נשים; 5,857 גברים מכורים לאלכוהול, לעומת 1,388 נשים; ו-788 גברים מכורים להימורים, לעומת 126 נשים"

    את המיקום של אלכוהול במקום השני, ניתן להסביר בכך, שבעוד צריכת סמים מוגדרת מחשבתית, מראש, כ"בעיה", רבים מהשותים (גם כאשר הם שותים הרבה ובאופן קבוע) אינם חשים שיש להם בעיה, ולכן, אינם מקבלים טיפול, ובשל כך, אף אינם מתועדים במערכת או בסטטיסטיקה.

    למה בעצם אלכוהול מזיק?

    האלכוהול פוגע בקשב ובריכוז, בקואורדינציה, ביכולת עיבוד אינפורמציה, בכושר השיפוט, ביכולת קבלת ההחלטות ובשיקול הדעת.

    שתיית אלכוהול, כתופעה, אחראית לחלק גדול מהפשעים המבוצעים ברחבי העולם, היא נוטלת חלק משמעותי בסטטיסטיקת תאונות הדרכים ובסטטיסטיקת האלימות במשפחה (נגד בן/בת הזוג או הילדים). המספרים מדאיגים:

    • תאונות דרכים בגין שכרות – על פי הרשות הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים, סיכוייהם של נהגים שיכורים להיות מעורבים בתאונות קטלניות גבוהים פי 17 מנהגים שאינם נוהגים תחת השפעת האלכוהול. סיכויים אלה אף עולים בקרב נהגים צעירים הנוהגים בהשפעת אלכוהול.
    • אלימות במשפחה – מנתונים סטטיסטיים של ה- Information provided by the National Council on Alcoholism and Drug Dependence עולה, כי אלכוהול מזוהה כגורם אלימות מרכזי במקרים בהם התוקף והקורבן מכירים זה את זה.

    מתוך כלל קורבנות האלימות, שני שליש מאלה שהותקפו על ידי אדם שהיה להם איתו קשר אינטימי (כבן זוג נוכחי או כבן זוג לשעבר), דווחו כי התוקף שתה לפני כן.

    ואלה הם רק ההיי-לייטס הבולטים, אלה שכולם מדברים עליהם… אובדן שיקול הדעת, הנלווה לשתיית אלכוהול גם בכמות שאינה מופרזת, עלול להוביל אתכם להתנהגויות נוספות, שחלקן אולי אינן מסוכנות לסביבה (למשל התקעקעות), אבל חלקן איננו מסתיים בגדר המביך בלבד, ועלול לגרום לכם להזדקק לשירותיו של עורך דין נהיגה בשכרות, עורך דין דיני משפחה וכן הלאה.

    משרד עורכי דין שלו & וינגסט, מספק שירותי עורך על עבירות כתוצאה משכרות, עורך דין משפחה, עורך דין נהיגה בשכרות וכן הלאה, לפגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות, מענה מיידי בכל שאלה ועניין.

    נשמח לעמוד לשירותכם, אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר עוד היום בטלפון 054-4226117, או מלאו את טופס צור קשר באתר ונחזור אליכם בהקדם.

    פרסום לעורכי דין פרסום לעורכי דין
    דילוג לתוכן